A hajhullás önmagában egy egészséges folyamat, hiszen természetes, hogy hajunk cserélődik és ez a folyamat egy bizonyos számú hajhullással jár. A probléma ott kezdődik, ha az újraképződött haj nem kompenzálja, azaz nem pótolja kellő mértékben az elhullott hajszálakat. A hajhullás folyamata az esetek nagy részében megállítható, illetve megelőzhető. Amennyiben már észleltük, hogy hajunk kezd ritkulni, akkor elsősorban az okokat kell helyesen megállapítani, felderíteni, és ezután már számos módszer létezik ezeknek a megfelelő kezelésére. Viszont ha még nem észleltünk hajhullást és szeretnénk időben elejét is venni az esetlegesen kialakuló problémának, akkor vannak bizonyos életvezetési tényezők, amelyek megelőzhetik a hajhullást.   

Ide olyanokat sorolhatunk, mint például a sportos életmód, a cigaretta és az alkoholfogyasztás mellőzése, illetve természetesen a helyes táplálkozás és étrend. A sport, mint egészséges szabadidős foglalkozás, gátolja az olyan hajhulláshoz vezető okok kialakulását, mint a stressz, vagy a lelki-fizikai kimerültség. Így ha már esetleg űzünk valamilyen sportot, mondhatjuk, hogy teszünk a hajhullás megelőzése érdekében. Azonban ez önmagában nem ér sokat, ha nem párosítjuk az egészséges életmódot alkotó egyéb elemmel. A cigarettázás felettébb káros hatással van hajunkra. A dohányzásnak köszönhetően jelentősen romlik az oxigén- és tápanyagellátás, továbbá a haj genomja elleni támadások a hajat törékennyé, fénytelenné teszik, illetve siettetik az öregedést.

A cigarettában megtalálható mérgező anyagok és vegyszerek kárt tesznek a hajtüszők DNS-ében. A dohányosok túlnyomó többsége korai hajhullásban szenved. A stressz, mint tudhatjuk, a hajhullást elősegítő egyik vezető tényező, sokan pont olyan stresszoldó anyagokhoz nyúlnak, mint a gyógyszerek vagy az alkohol. Hosszabb távon ez nem csak a stresszt nem szünteti meg és még inkább fokozza azt, hanem a hajhullást is jelentős mértékben elősegíti. A helyes táplálkozás és étrend egy nagyon összetett dolog, és annak figyelmen kívül hagyása az egyik vezető oka a nem hormonális alapú hajhullásnak.

Fogyókúráknál is különösen oda kell figyelni, hiszen szervezetünknek meg kell kapnia mindent, ami szükséges a hajtermeléshez: aminosavakat, vitaminokat, folsavat, jódot, vasat, cinket, szilíciumot, enzimeket és egyebet. Továbbá oda kell figyelni, hogy főzési technikánk helyes legyen, azaz ne melegítsük fel az ételt tartósan fokról fokra, mivel elveszíti enzimtartalmát, vitaminjait, tápanyagtartalmát, illetve mérgező szervetlen savak is keletkeznek benne. Igyunk sok folyadékot, kerüljük a zsíros, magas koleszterin tartalmú ételeket, együnk kevesebb húst és több rostot, kevesebb édességet és több gyümölcsöt, fogyasszunk kevesebb sót és fehérkenyeret. Rágjuk meg az ételt alaposan, hiszen csakis így tudja szervezetünk hasznosítani és megemészteni a bevitt anyagokat.

Étkezzünk rendszeresen, a reggeli elengedhetetlen, mint a legalább naponta háromszori evés. Ha ezeket a tanácsokat betartjuk, akkor minden tőlünk telhetőt megtettünk a hajhullás megelőzése érdekében.

Ha mégsem tudjuk elkerülni a genetikai predesztinációt érdemes hajátültetés illetve hajbeültetés technikákat igénybe venni - ilyen pld a FUE és a FUE2 hajbeültetési rendszer.